Thursday, May 19, 2011

Rasa yang ditinggalkan..

Kematian sesuatu yang pasti namun bila dan di mana,  siapa pun tak tahu.
Tersentuh hati bila orang- orang yang saya kenal ditinggalkan oleh orang- orang yang mereka sayang buat selamanya. Ditinggalkan ibu, ditinggalkan suami.  Saya pernah berada dalam keadaan itu. Saya tahu rasanya. Saya tahu deritanya. Satu rasa sedih yang tak pernah saya alami sebelum ini. Sedih yang tak berbaur marah. Rasa ingin mati sama pun ada. Sesuatu yang sangat sukar untuk dipercaya dan diterima. Namun terpaksa juga terima.

Buat mereka- mereka yang ditinggalkan, berat mata yang memandang, berat lagi bahu memikul. Perjalanan kita yang masih hidup di bumi tuhan perlu diteruskan. Perpisahan itu akan berakhir jua nanti. Suatu masa Tuhan akan temukan juga kita dengan mereka yang meninggalkan kita. Percayalah.

No comments:

Post a Comment