Tuesday, November 8, 2011

Maaf.

Maaf bukan lupa..tapi cuma buat tidak ingat.
Maaf bukan seperti tak pernah jadi tapi cukuplah di situ, belajar dan jangan ulang lagi.

Dengan kawan- kawan, maaf itu perlu walau hati ini sakit seperti disiat- siat..
Sebab.. di sebalik buruknya mereka, masih ada baiknya..
Walau kawan bukan adik beradik sedarah,
Yang sehebat manapun pergaduhan pastikan berbaik juga..
Namun, demi menjaga harmoninya hidup..maafkanlah.

Saya belajar dari pengalaman..
Orang biasa bercakap tentang kematangan..
Matang kah anda sebagai kawan jika terguris sedikit terus post di Fb?
Dulu saya begitu..kini tidak lagi.
Saya maafkan sajalah kerana anda kawan saya.
Mungkin bukan yang terrapat, dan bukan yang terbaik tapi..
Cukup untuk mengharmonikan suasana.

Dunia ini ramai manusia. tidak akan ada yang sama dengan diri sendiri..
Belajar untuk terima dan maafkan..
Itu yang saya sedang lakukan..

Perasaan marah hanya akan memakan diri..
Jadi, buangkan rasa marah dan redha..
Ini bumi Allah, bukan bumi kita..

No comments:

Post a Comment