Monday, September 12, 2011

Gaduh dan putus cinta.

Napa couple suka gaduh2 ya? Apa sangat benda yang nak digaduhkan? Belum lagi jadi laki bini dah gaduh? Kalau dah jadi laki bini macam mana pulak? Isunya mungkin lebih besar lagi sebab akan menyentuh soal ekonomi dan anak- anak. Tapi kan..kalau dah kahwin, gaduh- gaduh pun mungkin perlu berbaik juga terutama demi anak- anak. Tu pasal kena pilih betul- betul..takut2 merana dan sengsara berendam air mata lepas kahwin.Di sini bezanya orang kita dengan orang putih. Orang kita lebih utamakan tolak ansur dan beralah. Tu pasal, gaduh2 pun tak bercerai. Tapi kalau orang putih, tak danya tolak ansur dan mengalah. Kalau gaduh boleh cerai terus. Tapi kan..taklah semuanya situasi begini. Ada juga yang menyongsang.

Putus cinta? Siapa putus cinta? Besanya orang yang putus cinta ni postnya jiwang2 dlm FB. Kekadang naik loya jugak. Tapi kan itulah perasaan dia..besa la tu..Mungkin dengan adanya post begitu ada juga bunga atau kumbang yang prihatin untuk mengubat hati yang luka. Tapi ada juga yang suka putus cinta diam2..em..mungkin tuk elakkan kontroversi. Ape2la..

Dulu saya pernah terfikir orang couple kalau dating selalu cakap tentang apa yek? Apalah topik perbualan dorang tu yek?..haha..tu fikiran time form 1. Sekarang, dah ada jawapan dah..well, jodoh ni bukan di tangan kita tetapi di tangan Tuhan. Kadang walau berapa puluh kali pun orang tu bercinta. last2 tak kawin jugak sampai ke tua. Kadang orang yang tak pernah bercinta tu kawin jak terus bahagia. Itulah takdir Tuhan. Patah tumbuh hilang berganti. Manusia ni ramai lagi. Mula2 memanglah sedih setengah mati. Tapi lama2 okeylah.. Tiada kan kekal di dunia ni. Cintakan manusia, manusia kan mati jua. Apa yang kekal ialah Tuhan. Maka cintailah Tuhan. Kalau cintakan Tuhan, Tuhan takkan pernah nak kasi break hubungan cinta tu. Tuhan tak pernah nak merajuk dan minta dipujuk. Malah Tuhan bagi segala nikmat buat kita. Mencintai Tuhan pastikan takkan rugi. Percayalah!

No comments:

Post a Comment