Monday, September 5, 2011

Reraya..

Tajuk je raya. tapi cerita bukan raya..haha..apakah? em..apa yang saya fikir sekarang? DOKTOR. Kerjaya yang besa orang respect. susahnya dapat jadi doktor. Hanya orang brilliant je yang berjaya jadi doktor. Mungkin bukan rezeki jadi doktor. Hidup sebagai mahasiswa U pun tak pernah. Persekitarannya tentu jauh beza dengan di sini. Mungkin saya tak hebat macam dorang yang pi U. uhuuu...sedih la plak.. My brother pun baru je mendaftar UM. Jadilah dia budak U even actually masuk U pilihan terakhir dia selepas tak berjaya masuk IPG. em..macam betuah betul masuk sini kan. Betuahlah..tak perlu pinjam PTPTN. Lepas keluar terus jadi guru. Banding dengan budak lepasan U yang ramai menganggur di luar sana tu. Mungkin dah takdirnya saya jadi guru dan bukan jadi doktor. dek kerana otak tak berapa nak geliga..lagu ni la..Tapi suatu hari nanti saya pasti akan masuk U juga. Itu janji saya!

Em..ada lagi..ada sesuatu yang bermain di kepala otak saya sejak dari kelas tadi. Mula- mula hanya berputar di kepala otak atas kemungkinan itu yang berada di bawah kemustahilan tanpa ada tanda yang lebih meyakinkan. Then, bila saya discover, macam sesuatu yang saya fikirkan itu benar. em...benarkah? Kalau benar apa kaitan dengan saya? Ada kesan dengan saya tak? Jawapannya tiada. Yang nak kepoh tu kenapa? Hehe..saje je nak tahu. Tapi betullah..tak ada maknenye..saya dan insaf dah..soryy saya tak berminat. 

No comments:

Post a Comment