Sunday, November 14, 2010

Jelous...

Jelous bila saya tak sampai ke sana..
Jelous bila nampak orang lain ke sana..
Jelous bila mereka akan menjadi itu dan ini...
Orang- orang yang dahulunya biasa- biasa saja akademiknya...
Yang meminta tips belajar daripada saya...
Huhu..sedih saya tak sampai ke sana...

Suatu masa dahulu Allah beri banyak nikmat pada saya....
Saya temui banyak kebetulan..
Rezeki melimpah ruah...
Biasiswa sampai dapat dua...
Saya cipta nama sendiri..
Bukan lagi adik si anu yang penolong ketua pengawas...
Bukan lagi adik si pemenang debat atau pidato...
Saya adalah saya...

Ya, hidup ibarat roda..
Kekadang di atas ke kadang di bawah...
Mungkin saya tersilap jejak...
Mimpi saya hilang...
Akhirnya saya di sini...
Ntah, mungkin saya belum jumpa penawarnya...
Apakah hikmah di sebalik semua ini..

No comments:

Post a Comment