Thursday, November 18, 2010

Seribu satu cerita.

Dalam kesibukan membuat fail BIG, ada hati berblog. Mungkin terkena inspirasi roomate aku yang tengah nyenyak tidur dan yakin tak hantar fail BIG esok..haha..
Banyak fikir pula time2 ni. Terdengar suara itu, ingat pasal dia yang buat hatiku sakit. Huh! Tak payah la cerita pasal dia. Terbaca post2 perpisahan di FB, teringat pulak dengan Alvin dan konco- konconya yang akan keluar dari sini. Time register sini dorang la yang urus orentasi. Sekarang dah nak pergi dah. 2 tahun lagi kami punya time pula. Gamat sedih la kau time tu.
Depan mata aku sekarang ni pulak CD pemberian seseorang. Sedih jugak la coz CD ni tak dapat buka. Ntah apa isinya. Mungkin kalau aku buka aku boleh bertukar fikiran. Siapa tau kan? Tapi mungkin ini maksudnya tiada jodoh. Memang tiada lah. Apa boleh buat.
Tadi aku buang Mug Chelsea dan perahu- perahu merah dan hijau aku. Nekad betul oo..haha..Ya, itulah yang terbaik. Lagipun benda tu tiada guna pun.
Di bilik aku sekarang ada 10 ekor ikan. Aku dah punya sifat perihatin terhadap haiwan. Ya, sejak kematian kura- kura di kelas itu.
Bercakap tentang itu, mungkin kita perlukan satu point untuk berubah. Bukan mudah untuk berubah. Manusia sukar untuk menerima perubahan. Tapi alah bisa, tegal biasa. Dulu aku tak suka dengar lagu pakai earphone. Tapi oleh sebab aku kena pakai juga untuk tidak mengganggu roomate aku, aku dah biasa guna. Kalau dia tiada pun aku pakai juga sebab dah terbiasa. Pasal tu la juga aku yang dulunya pantang belajar sambil dengar muzik, sekarang dah boleh belajar sambil dengar muzik.
Manusia berubah, beradaptasi dengan masa dan keadaan. Kalau hari ni aku tak boleh terima sesuatu, mungkin suatu masa aku boleh terima benda tu. Mudah- mudahan perubahan yang aku harapkan akan dapat dilaksanakan. Amin..

No comments:

Post a Comment