Thursday, November 11, 2010

Mereka- mereka...

Mereka- mereka yang pernah saya kenali...
ada yang dah berumahtangga, ada yang dah ada anak, ada yang bakal jadi bapa..
Ada menuntut nun jauh di tanah seberang, ada yang bakal begelar doktor..
Pelbagai cerita..saya tersenyum mengetahuinya..
Masa dah lalu...jauh kenangan dulu.

Saya masih macam dulu..
Tidak banyak yang berubah...
Cuma catatan peristiwa saya tak sehebat dulu..
Dulu saya pernah membina nama...
Tapi itu dulu...sekarang saya tahu ada apa pada nama..

Dunia berubah...
Bersama cita- cita saya yang musnah..
Jika saya tidak mampu untuk telan,
mana mungkin saya mampu untuk berada di sini...
sekarang ini..

Ada yang tidak kena dengan percaturan hidup ini...
Lima tahun dah berlalu..
Guru kelas tingkatan lima dulu pun dah jauh pergi...
Pergi takkan kembali...
Saya hanya mampu menggapai angin di awangan...
Saya bina mimpi di siang hari...
Bilalah datang bintang yang saya dambakan...

Sehingga satu waktu saya cuba mencari...
Apa yang saya mahukan dalam hidup..
Sesuatu yang memberikan kepuasan, kebebasan, dan kegembiraan..
Lama saya mencari sehingga ke saat ini..
Saya masih tidak jumpa..
Mungkin kamu akan ketawa atau tersengih mungkin...
Dungu apakah saya ini tidak mampu mencari sesuatu yang mudah...
Kamu mungkin tidak tahu...
Cerita manusia itu tidakkan sama.

No comments:

Post a Comment